محافظت از لیچ شدن منابع در سی پنل Leech Protection

ترس از هک شدن و لو رفتن اطلاعات مسئله امنیت را به پاشنه آشیلی برای فعالان وب تبدیل کرده است. محافظت از لیچ شدن منابع در سی پنل به کمک ابزاری به نام Leech Protection صورت می گیرد. انسداد مسیرهای ورودی به قسمت های حیاتی سایت از جمله اقدامات پیشگیرانه ای می باشد که با انجام آن می توان امنیت سایت را تضمین نمود. می توانید با دنبال کردن این متن از میزبان ۲۴ دستور العمل مفیدی را جهت انجام این کار دریافت کنید.

Leech Protection یکی از قابلیت های کاربردی سی پنل است و امکان محدود کردن تعداد دفعات ورود به پوشه و دایرکتوری های رمزنگاری شده را بر حسب دفعات ورود بر حسب زمان فراهم می کند.

محافظت از لیچ شدن منابع در سی پنل ویژگی امنیتی استانداردی بوده که جهت حفظ منافع سایت اضافه شده است. در دو سال گذشته تغییرات شدیدی در حوزه های امنیتی صورت گرفته و انجام اقدامات اساسی را امری ضروری تلقی می کند.

آیا تا بحال در مورد لیچینگ و محافظت Leech چیزی شنیده اید؟ احتمالا در انجمن های گفتگو یا بخش های مشابه، مباحثی را به صورت ناموزون در این خصوص شنیده باشید اما به راستی محافظت از لیچ شدن منابع در سی پنل چگونه صورت می گیرد؟

آماده باشین برای پرواز

محافظت از لیچ شدن منابع در سی پنل چیست؟

این حفاظت ویژگی امنیتی بارزی می باشد که در رابط کاربری سی پنل گنجانده شده است. Leech Protection با محدود کردن ورود و فعالیت های مشکوک کاربران ناشناس از وب سایت محافظت می کند. در اصل حریم خصوصی وب سایت را فراهم کرده و سیستم حفاظتی خود را برای دامنه فعال می کند.

همچنین کاربری را مسدود می کند که برای یک حساب عضویت چندین رمز عبور را در مدت زمان کوتاهی وارد می کند. در حقیقت این مسئله نشان دهنده نفوذ غیر مجاز به سیستم به شمار می رود.

حداکثر زمان پیش فرض تعیین شده برای حفاظت از لیچ شدن در سی پنل ۲ ساعت می باشد. همچنین می توانید کاربر ناشناس را پس از چندین تلاش ناموفق غیرمجاز به آدرس اینترنتی دلخواهی هدایت کنید.

تنظیم Leech Protection در سی پنل

با فعال کردن این ویژگی فعالیت های مشکوک در ارتباط با دفعات لاگین به دایرکتوری هاست بررسی و در بازه زمانی مشخصی محدود می شود. به عنوان مثال می توان تنظیمات Leech Protection را به گونه ای انجام داد که هر کاربر تنها ۵ مرتبه در هر دو ساعت اجازه لاگین کردن داشته باشد. در غیر این صورت حتی با صحیح بودن اطلاعات لاگین، امکان دسترسی نخواهد داشت و با خطای internal server error مواجه خواهد شد. همچنین ایمیل اخطاری به مدیر وب سایت ارسال می گردد و اکانت کاربر مورد نظر مسدود می شود.

از اینجا به بعد مطلب مراحل آموزش محافظت از لیچ شدن منابع در سی پنل به صورت تصویری آورده خواهد شد:

گام اول

طبق معمول وارد حساب کاربری سی پنل خود شوید. حال با کمی اسکرول بخش امنیتی آن به نام SECURITY را بیابید و عبارت Leech Protection را مشاهده کنید. مطابق با تصویر زیر روی این عبارت کلیک نمایید:

گام دوم

در صفحه جدید باز شده می توان دایرکتوری های مختلف را جهت اعمال شرایط امنیتی مشاهده کنید. برای محافظت از لیچ شدن منابع در سی پنل دایرکتوری مورد نظر خود را انتخاب کنید. از آنجایی که فایل های سایت ما در مسیر public_html قرار دارد باید به انتخاب آن بپردازیم تا از داده هایمان محافظت شود.

گام سوم

در این مرحله به صفحه تنظیمات خواهیم رفت؛ جایی که در آن تمام اطلاعات مربوط به محافظت از لیچ شدن منابع در سی پنل آمده است. در پایین موارد مختلف را آورده ایم و به توضیح موردی هر کدام پرداخته ایم:

  • Number of Logins Per Username Allowed in a 2-Hour Period

تعداد ورود مجاز کاربر را در یک دوره ۲ ساعته مشخص می کند. توصیه می شود این مقدار را روی ۴ تنظیم کنید با این حال اگر موراد دیگری را در ذهن دارید، با توجه به شرایط مقدار دلخواه خود را در این کادر قرار دهید.

  • URL to Redirect Leech Users to

آدرس اینترنتی برای هدایت کاربران بعد از تلاش های غیرمجاز. بهترین ایده این است که آن ها را به صفحه خطای ۴۰۴ هدایت کنید. اگر مایل به طراحی صفحه سفارشی می باشید، آدرس آن را در این کادر وارد کنید. فراموش نکنید که تیک این گزینه را فعال نمایید.

  • Disable Compromised Accounts

غیر فعال کردن حساب های سازگار. راه عالی برای تعلیق حساب کاربرانی است که اعتبار ورود به سیستم را به طور عمومی به اشتراک گذاشته اند.

در پایان روی دکمه Enable کلیک کنید تا تنظیمات مربوط به Leech Protection در سی پنل فعال گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...