بررسی گواهینامه امنیتی SSL و TLS در هاست سی پنل

تامین امنیت هاست، جلوگیری از نفوذ و انتشار آلودگی به سایت از مولفه های مهم برای تداوم فعالیت آنلاین ما خواهند بود. بررسی گواهینامه امنیتی SSL و TLS به همین منظور در هاست سی پنل انجام می گیرد و اطلاعات مفیدی را در اختیار قرار می دهد. در کمترین زمان ممکن می توان از وضعیت امنیتی وب سایت مطمئن شد و حتی تصمیم های مهمتری درباره آن اتخاذ نمود. برای اینکه از شیوه بررسی وضعیت گواهینامه امنیتی خود اطلاع پیدا کنید، ادامه مطلب را از میزبان ۲۴ دنبال کنید.

SSL مخفف Secure Socket Layer و TLS اختصار کلمه Transport Layer Security می باشد. این گواهینامه های امنیتی برای ایجاد ارتباط رمزگذاری شده بین مشتری و سرور به کار گرفته شده و از آن ها برای جلوگیری از حملات و استراق سمع استفاده می شود. امروزه داشتن گواهینامه SSL نقش اجتناب ناپذیری در سئو و بهینه سازی سایت ایفا می کند.

با نصب گواهی نامه SSL یک وب سایت امن دارای HTTPS داشته باشید. شما می توانید گواهینامه امنیتی خود را از مراجع معتبر تهیه کنید تا مرورگرهای مختلف یک نماد اعتماد در کنار سایت نشان دهند. در صورتی که این گواهینامه را نداشته باشید بازدیدکنندگان به شما اعتماد نخواهند کرد. همچنین به تازگی مرورگرها نیز این گونه سایت ها را نمایش نمی دهند و به کاربران خود مخاطره آمیز بودن آن ها را گوشزد می کنند. با مقدمه ذکر شده در بالا بررسی وضعیت گواهینامه امنیتی نمود بیشتری پیدا خواهد کرد.

تفاوت گواهینامه های امنیتی SSL و TLS

هر دو گواهینامه ذکر شده به افزایش امنیت سایت کمک می کنند اما تفاوت عمده آن ها در شیوه برقراری ارتباط میان سرور و کاربر است. SSL و TLS هر دو از پروتکل یکسان استفاده می کنند اما در ورژن های آن ها تفاوت وجود دارد. همین عامل باعث شده تا از نظر رمزنگاری متفاوت باشند.

با اینکه TLS ورژنی جدید تر از SSL می باشد اما هنوز SSL بسیار متداول تر است.

نحوه بررسی گواهینامه امنیتی در سی پنل

این ابزار اجازه می دهد تا گواهینامه های امنیتی خود را مشاهده، ارتقا یا تمدید کنید. همچنین می توانید اطلاعات مفیدی را درباره گواهینامه SSL هر دامنه مشاهده نمایید. به عنوان مثال ما برخی از ویژگی های مفید آن را آورده ایم:

  • نوع گواهینامه ای که دامنه را ایمن می کند.
  • زمان انقضای گواهی و وضعیت آن را نشان می دهد.
  • نمایش گرافیکی کلیه گواهینامه ها برای مراجعه سریع
  • گزینه هایی برای مشاهده گواهینامه و ارتقای آن

سی پنل به شما اجازه انجام اقدامات امنیتی لازم را می دهد اما چگونه به بررسی گواهینامه امنیتی بپردایم؟

تنها انجام اقدامات لازم برای حفاظت از سایت کافی نیست، بلکه اطلاع از اعتبار کارهای انجام شده و بررسی وضعیت موجود نیز حائز اهمیت می باشد. اگرچه ابزارهای آنلاین مختلفی بدین منظور وجود دارد اما چه گزینه ای بهتر از سی پنل برای این کار وجود دارد؟

در ادامه نحوه بررسی گواهینامه امنیتی در سی پنل را به صورت گام به گام و تصویری برایتان شرح خواهیم داد:

گام اول

مثل همیشه به محیط کاربری سی پنل وارد شوید و بخش امنیتی آن را تحت عنوان SECURITY پیدا کنید. حال طبق تصویر زیر عبارت SSL/TLS Status را یافته و روی آن کلیک نمایید:

 

گام دوم

صفحه جدید به اسم SSL/TLS Status برایتان باز می شود که جزئیات گواهینامه های امنیتی نصب شده را به شما نشان می دهد. تمام دامنه های اعم از اصلی، ساب دامین، ادان دامین و غیره در این لیست وجود دارد و با نمادی مخصوص شما را از وضعیت نصب بودن گواهینامه امنیتی آگاه می کند. همانطور که در تصویر هم مشاهده می کنید، نماد قفل برای توصیف گواهی ها به کار می رود.

اما در ستون مربوط به Certificate Status نوع گواهی را شرح می دهد، همچنین جزئیات بیشتری مانند تاریخ انقضا گواهینامه به نمایش در می آید. شما مثالی از توضیحات را در تصویر زیر مشاهده خواهید کرد:

 

در نهایت شما می توانید با استفاده از ابزار SSL/TLS Status نسبت به بررسی گواهینامه امنیتی در سی پنل اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...