فعالسازی گواهی نامه SSL/TLS در سی پنل

امروزه امنیت وب سایت به پارامتری با اهمیت در راه اندازی کسب و کار تبدیل گشته است. روش های زیادی وجود دارد اما فعالسازی گواهی نامه SSL/TLS در سی پنل به عنوان یکی از اساسی ترین آن ها شناخته می شود. ارتباط امن میان درخواست های کاربر و هاست تضمین کننده جلوگیری از سرقت اطلاعات یا نفوذ به سرور می باشد. فعال کردن گواهی نامه های امنیتی چندان پیچیده نیست، به لطف هاست سی پنل به راحتی قادر به این کار خواهید بود. ما در میزبان ۲۴ شیوه افزایش امنیت سایت را از این طریق به شما خواهیم آموخت.

ارتباط امن به یک ارتباط رمزگذاری شده و محافظت شده توسط گواهی نامه امنیتی گفته می شود. امروز شما با دو مکانیزم رمزنگاری معمول به نام های (SSL (Socket Security Layer یا (TLS (Transport Layer Security آَشنا خواهید شد. بعد هر بازدید از سایت اطلاعات میان رایانه و هاست یا سرور رد و بدل می شود و امکان نفوذ به آن ها وجود دارد.

علاوه بر تمام مزایای که این توع گواهی نامه ها از لحاظ امنیتی دارند، اخیرا گوگل نیز ارزش بیشتری برای آنها قائل شده است. چراکه از لحاظ بهینه سازی موتورهای جستجو وضعیت بهتری دارند و در صفحات نتایج گوگل رتبه کمتری به آن ها اختصاص داده شده است.

پروتکل های امنیتی در ظاهر آدرس دامنه سایت نیز تغییراتی را به وجود می آورند و پیشوند HTTPs را به ابتدای آن اضافه می نمایند. همچنین از منظر اجتماعی، اقبال عمومی به دامنه های امن بیشتر شده و کاربران وجود آن را لازم می دانند. بنابراین عدم اعتماد عمومی در مورد دامنه های فاقد گواهی نامه های امنیتی SSL و TLS به وجود آمده است.

فعالسازی گواهی نامه SSL/TLS در سی پنل ترفندی برای برون رفت از این وضعیت نابسامان خواهد بود.

روش فعال سازی گواهی نامه SSL/TLS در سی پنل

ابتدا در اولین گام باید نسبت به خرید گواهینامه SSL اقدام کنید. این خدمت با بالاترین کیفیت در میزبان ۲۴ به شما کاربران عزیز ارائه می شود، ایرادی ندارد که هاست خود را از جای دیگری تهیه نموده اید چراکه می توان لایسنس امنیتی SSL را روی دامنه فعال کرد.

ذکر این نکته ضروری است که فعالسازی گواهی نامه SSL/TLS در سی پنل نیازمند انجام مقدماتی می باشد. آنچه برای تکمیل فرایند لازم بوده ایجاد کد CSR در سی پنل است.

اما منم بیکار نشستم براتون یه آموزش خیلی خوب آماده کردم…

با خرید هاست از سایت ما ابزار بسیار مفیدی به نام Let’s Encrypt™ SSL به قسمت امنیت رابط کاربری سی پنل شما اضافه می شود که با استفاده از آن می توانید به سرعت ارتباط رمزنگاری شده را برای سایت خود فعال کنید.

فعال کردن گواهینامه SSL از طریق ابزار Let’s Encrypt™ SSL

شما با استفاده از ابزار ذکر شده قادر به فعال کردن SSL رایگان خواهید بود. این ویژگی به تمام سرویس های میزبانی وب در میزبان ۲۴ اضافه شده و شما قادر به انجام این کار در کمترین زمان ممکن می باشید. از این رو تصمیم گرفتیم تا آموزش تصویری آن را به صورت مرحله به مرحله برایتان آماده کنیم.

گام اول

در اولین قدم وارد هاست سی پنل خود شوید و سپس از بخش SECURITY روی عبارت Let’s Encrypt™ SSL کلیک کنید. تصویر زیر به خوبی این اقدام را نشان می دهد:

گام دوم

حال صفحه جدیدی برایتان باز می شود که در آن نام دامنه شما نمایش داده می شود. در قسمت Issue a new certificate می توانید تمام نام های کلیدی سایت خود را مشاهده کنید، حال پیوند Issue را کلیک کنید.

گام سوم

در این مرحله به صفحه جدیدی منتقل خواهید شد که دامین های مختلف وابسته به دامنه اصلی را نشان می دهد. شما می توانید با تیک زدن، تمام دامین ها را از لحاظ امنیتی رمزنگاری نمایید. در نهایت مطابق تصویر زیر روی دکمه Issue بزنید تا تغییرات با موفقیت اعمال گردد.

در نهایت پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن عملیات به شما نمایش داده خواهد شد.

اگر مطلب فوق را به حد کافی جذاب دانستید، آن را از طریق رسانه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...