نحوه ریدایرکت دامنه در هاست سی پنل چگونه است؟

امروز در میزبان ۲۴ سراغ یکی دیگر از ابزار مفید و قدرتمند مربوط به بخش Domain هاست سی پنل رفته ایم. نحوه ریدایرکت دامنه در هاست سی پنل از آنجایی اهمیت دارد که قابلیت هدایت بازدیدکنندگان را از یک دامنه به دامنه ای دیگر می دهد. اگر روزی به فکر تغییر آدرس اینترنتی افتادید، استفاده از این قابلیت به شما اجازه تغییر نام دامنه را برای همیشه خواهد داد. بدون اینکه سئوی سایت شما بهم بخورد یا نیاز به خرید هاست جدیدی داشته باشید. میزبان ۲۴ به عنوان یکی از قدرتمندترین ارائه دهندگان خدمات هاستینگ سی پنل آموزش های مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. ما را همراهی کنید!

ریدایرکت چیست ؟ redirect ها چه کارایی دارند؟

گاه برخی از عوامل ما را مجبور به تغییر دامنه اصلی وب سایتمان می کند. با توجه به این، روزانه بازدیدکنندگان زیادی وارد سایت می شوند و آدرس قدیمیه ما شناخته شده است. در صورتی که هیچ اقدامی صورت ندهید و دامنه ی خود را عوض کنید، کاربران خود را از دست خواهید داد. به علاوه آدرس قدیمی شما خطای ۴۰۴ را به کاربران نمایش داده و تا آن لحظه هرچه برای حفظ بازدیدکنندگان خود تلاش کرده اید، بی ثمر خواهد بود. همینطور موتورهای جستجو مانند گوگل کاربران را به سمت دامنه قبلی شما سوق خواهند داد و از آدرس جدید شما بی اطلاعند.

اما هاست سی پنل با دارا بودن ویژگی ریدایرکت دامنه بازدیدکنندگان url قدیمی شما را به سمت دامنه جدید سوق می دهد. در حقیقت شما مقدماتی را برای ارجاع اتوماتیک کاربران در قسمت ریدایرکت دامنه در هاست سی پنل صورت می دهید و بخش اعظمی از ترافیک سایت خود را حفظ می کنید.

نکته مهم ریدایرکت دامنه در هاست سی پنل

باید dns دامنه جدید خود را حتما به روی هاست تنظیم کنید. نمی توان دامنه ی جدیدی را تهیه کرد و بدون تنظیم کردن dns آن به روی هاست دامنه قدیمی نسبت به ریدایرکت دامنه در هاست سی پنل پرداخت. نتیجه می گیریم که شما قادر به ریدایرکت دامنه اصلی، پارک دامین و یا ادان دامین های خود می باشید و لاغیر! 🤪

ریدایرکت یا رابط تغییر مسیر برایتان امکانات جالبی را فراهم کرده است. تغییر مسیر از یک آدرس به آدرس جدید به شما جهت حفظ بازدیدکنندگان کمک خواهد کرد. اما دو نوع تغییر مسیر پیش پای شما قرار گرفته است:

ریدایرکت ۳۰۱

از ریدایرکت ۳۰۱ با تعبیر تغییر مسیر دائمی نیز یاد می شود. با استفاده از این ریدایرکت بازدیدکنندگان شما به یک دامنه جدید هدایت می شوند و آدرس اینترنتی جدید به عنوان مقصد دائمی نهایی کاربران در نظر گرفته می شود. همینطور به موتورهای جستجو جهت هدایت کاربران به دامنه جدید اعلان می دهد. در حقیقت تغییر مسیر به طور دائمی رخ می دهد و صفحه ی شما به url جدیدی منتقل می گردد. بنابراین موتورهای جستجو مانند گوگل و سایر خزنده های داده، خود را مطابق با لینک جدید به روز می نمایند. و این ینی محبوبیته سئو رو انتقال میده!🤔

این ریدایرکت به موتورهای جستجو اعلام می دارد که امتیاز و اعتبار صفحه که به مرور زمان بدست آمده به دامنه جدید منتقل شود. درحقیقت سئو سایت شما را حفظ می کند. به گوگل میگه آدرس برا همیشه تغییر پیدا کرده😐خیلی گفتم نه؟

ریدایرکت ۳۰۲

به این ریدایرکت تغییر مسیر موقت گفته می شود. در چنین حالتی بازدیدکنندگان شما به دامنه جدید هدایت می شوند، اما url قدیمی همان آدرس اصلی شناخته می شود. در چنین حالتی موتورهای جستجو هنوز دامنه اصلی شما را در صفحه نتایج نشان می دهند. در حقیقت موتور جستجو این تغییر مسیر را موقتی فرض نموده و اعتباری به لینک های جدید نمی دهد. پیوندهای جدید را در حال حذف در نظر می گیرد و به آن اعتباری داده نمی شود. در حقیقت فقط نقش یک هدایت کننده کوتاه مدت را ایفا می کند و اعتبار زیادی از لحاظ سئو ندارد.

خب با این مقدمه بلند اما بدرد بخور به استقبال نحوه ریدایرکت دامنه در هاست سی پنل می رویم. به بخش عملی هاست سی پنل خوش آمدید!

ساخت گام به گام ریدایرکت دامنه در هاست سی پنل

امیدواریم که تا اینجا توضیحات به اندازه کافی شما را آگاه کرده باشد و به شما در اتخاذ تصمیم صحیح کمک کند. اما برای اینکه دستورالعملی را به صورت تصویری و عملی در اختیار داشته باشید، ملزم به پیگیری مراحل زیر خواهید بود.

گام اول

ابتدا به محیط سی پنل وارد شوید. سپس بخش DOMAINS را جستجو کنید و روی عبارت Redirects کلیک نمایید. تصویر زیر به عنوان راهنمای این مرحله به شما نمایش داده شده است:

گام دوم

صفحه جدیدی برایتان باز خواهد شد که از مولفه های مختلفی تشکیل شده است. اما در قسمت Type باید نوع ریدایرکت خود را از میان ۳۰۱ یا ۳۰۲ انتخاب نمایید.

گام سوم

حال دامنه مورد نظر که قصد ریدایرکت کردن آن را به آدرس جدید دارید، از لیست https?://(www.)? انتخاب کنید. اما فیلدهای مختلفی برای تکمیل وجود دارد. در کادر نوشتاری بعد که با نماد / مشخص شده، مسیر صفحه یا دایرکتوری مورد نظر جهت تغییر مسیر و ریدایرکت دامنه در هاست سی پنل را تعیین کنید.

گام چهارم

در کادر مربوط به Redirects to آدرس اینترنتی دامنه جدید را (که قصد هدایت به آن را دارید) وارد کنید. فراموش نکنید که نوع پروتکل دامنه را حتما مشخص کنید، مانند http:// یا https://

گام پنجم

این قسمت کمی گیج کننده اس یکم دل به کار بدین!😄 در این قسمت باید نوع www. redirection را در وهله اول مشخص نمایید. در حقیقت این قسمت نوع هدایت شما را مشخص می کند؛ می خواهید دامنه با www تغییر مسیر داده شود یا بدون آن؟

توضیحات هر گزینه به صورت خلاصه آورده شده است:

  • .Only redirect with www – فقط در صورتی که کاربران آدرس شما را با www در مرورگر خود تایپ نمایند، به دامنه جدید شما منتقل می گردند.
  • .Redirect with or without www – فرقی نمی کند با www یا بدون آن. این تغییر مسیر همیشه انجام می گیرد و بستگی ندارد که کاربر آدرس اینترنتی را با پیشوند در مرورگر خود وارد می کند یا نه.
  • .Do Not Redirect www – در صورت وارد نمودن آدرس دامنه با www در مرورگر توسط کاربر، فرایند ریدایرکت دامنه در هاست سی پنل صورت نپذیرد!

بر اساس استراتژی خود یکی از این ها را انتخاب کنید. توصیه ما استفاده از گزینه دوم یعنی .Redirect with or without www می باشد.

گام ششم

مرحله حساس آخر!😆 گام پایانی دارای نکات ریزی می باشد که باید به آن توجه نمود! چک باکس Wild Card Redirect را تیک بزنید؛ اگر می خواهید همه پرونده ها و پوشه های موجود در پوشه اصلی را به همان پرونده یا پوشه موجود در دامنه جدید تغییر دهید. به عنوان مثال، با تغییر مسیر www.example.com/pic.jpg و تیک زدن چک باکس Wild card Redirect، محتویات به آدرس www.newexample.com/pic.jpg هدایت می شود. اما کاربران بدون تیک زدن وایلد کارت از سایر صفحات دامنه قدیمی به دامنه اصلی جدید هدایت می شوند. یعنی برگه های مختلف آدرس قدیمی به همان برگه ها در دامنه جدید منتقل نمی شوند و فقط آدرس اصلی جدید سایت نمایش داده می شود که اصلا کاربر پند نیست!

در پایان برای تکمیل عملیات فوق روی دکمه Add کلیک نمایید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...