پارک دامین در سی پنل چگونه است؟

پارک دامین در سی پنل از جمله ویژگی های کاربردی است که بسیاری از کاربران هاست سی پنل از آن بی اطلاع اند. گاها اتفاق افتاده که شما برای کسب و کار خود چندین دامنه مختلف با آدرس های اینترنتی یکسان استفاده نموده اید. در چنین حالتی نیاز به خرید چندین هاست برای نشان دادن یک محتوای مشخص در دامنه های متفاوت را ندارید. کمی گیج شده اید؟ ایرادی ندارد. ما در میزبان ۲۴ قصد شرح این موضوع را برای بازدیدکنندگان خود داریم. به اینکه بهمون سر میزنید دلمون خوشه 😁

به عبارت ساده تر در پارک دامین یا اتصال دامنه شما می توانید با داشتن یک وب سایت، دو آدرس متفاوت اینترنتی داشته باشید. حتما تاکنون مشاهده نموده اید که برخی سایت ها دو دامنه ir و com دارند، اما محتوای سایت یکسان است. در چنین حالتی یکی از دامنه ها به روی دامنه اصلی پارک می شود. از چنین فرایندی در سی پنل با تعبیر پارک دامین یا اتصال دامنه نام برده می شود.

شما نیازی به خرید هاست جداگانه برای این دامنه ها و نشان دادن محتوای وب اصلی خود ندارید، زیرا سی پنل کاربران شما را از دامنه پارک شده به دامنه اصلی هدایت می کند.

با ذکر شرحی بر مفهوم پارک دامین park domain به استقبال مبحث اصلی خود، یعنی نحوه پارک دامین در سی پنل خواهیم رفت.

پارک دامین چیست؟ park domain

دامنه هایی که می توانند به روی دامنه اصلی با پسوند های مختلف قرار گیرند و محتوای دامنه اصلی را به نمایش بگذارند را پارک دامین می گویند. به طور مثال آدرس hostcpanel.me را درنظر داشته باشید؛ اگر ما به طور مثال hostcpanel.me را پیش از این تهیه می نمودیم، به راحتی قادر به پارک این دامنه به روی دامنه اصلی با آدرس mizban24.net بودیم.

دامنه ای که روی دامنه اصلی متصل به هاست پارک می شود و محتوای دامنه اصلی را نمایش می دهد. خلاصه و مفید! به طور مثال اگر دامنه hostcpanel.me به روی دامنه اصلی وب سایت ما به آدرس اینترنتی mizban24.net پارک شود، با وارد کردن hostcpanel.me در مرورگرتان با محتوای وب سایت اصلی ما به آدرس mizban24.net روبرو خواهید شد. من دیگه کف و خون بالا آوردم بس که گفتم😂 بسه دیگه اگه اوکی شدین…

اقدامات قبل از پارک دامین در سی پنل چیست؟

بسیاری از مطالبی که در دنیای وب منتشر شده تابحال به این نکته اشاره ننموده اند که قبل از اقدام برای پارک دامین، باید ابتدا به تنظیم dns های دامنه پرداخت.

بسیاری از کاربران ما مشکلاتی نظیر عدم اتصال دامنه به هاست و پارک آن را در سیستم تیکت گزارش داده اند. با بررسی هایی که تیم پشتیبانی میزبان ۲۴ انجام داد، متوجه آمار عجیبی شدیم! چراکه اکثر قریب به اتفاق کاربران اطلاعاتی را نظیر تنظیم dns های دامنه با توجه به dns های هاست در اختیار نداشتند.

اما اگر از dns های هاست خود اطلاعی نداربد، با کارشناسان فنی شرکت هاستینگ خود ارتباط برقرار کرده و آن ها را طلب کنید. اما بعد از دریافت dns های هاست باید آن ها را روی دامنه فرعی که قصد پارک آن را دارید، تنظیم کنید.

بعد از انجام اقدامات بالا حداقل ۶ ساعت صبر کنید و سپس به پارک دامین روی دامنه اصلی هاست اقدام کنید. به همین سختی! به همین لذت بخشی😆

آموزش تصویری پارک دامین و نحوه اتصال دامنه در سی پنل

تا اینجای کار مفاهیم زیادی را برایتان بیان نمودیم که مطالعه آن ها لازمه ی دستورالعمل های نحوه اتصال دامنه در سی پنل می باشد. در ادامه به صورت کاربردی و گام به گام مراحل پارک دامین در سی پنل به شما توضیح داده خواهد شد. آماده باشین که میخوایم بریم تو کارش! 😊

گام اول – در ابتدا باید به محیط سی پنل خود وارد شوید. کمی به سمت پایین اسکرول کنید و از قسمت DOMAINS عبارت Aliases را انتخاب کنید.

 

گام دوم – در ادامه صفحه ای برایتان باز خواهد شد که در آن کادری جهت اضافه کردن دامنه مشاهده می کنید. آدرس دامنه دلخواه خود برای پارک دامین را در فیلد مربوط به قسمت Create a New Alias وارد نمایید.

در نهایت روی دکمه Add Domain کلیک کنید. بعد از این پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن عملیات پارک دامین در سی پنل دریافت خواهید کرد.

نکته مهم: قبل از انجام عملیات اتصال دامنه در سی پنل باید دامنه را تهیه کرده باشید و dns های هاست روی دامنه تنظیم شده باشد.

حذف دامنه پارک شده روی هاست سی پنل

برای حذف دامنه متصل شده به سی پنل، باید مراحل زیر را به صورت دقیق دنبال کنید.

مرحله اول – از هاست سی پنل و قسمت DOMAINS به انتخاب Aliases بپردازید. کمی به سمت پایین اسکرول کنید، قسمت Remove Aliases شامل دامنه های پارک شده روی هاست سی پنل می باشد.

مرحله دوم – همانطور که مشاهده می کنید در هر ردیف پارک دامین عبارت Remove به چشم می خورد که با کلیک به روی آن عملیات حذف روی می دهد.

در پایان بعد از تایید عملیات، پیام موفقیت آمیزی از سوی سی پنل به شما نمایش داده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...