ویرایشگر بخش های دامنه یا Zone Editor در سی پنل چیست؟

در واقع بخش Domains هاست سی پنل، ویژگی های مفیدی را فراهم نموده است. Zone Editor در سی پنل می تواند به شما در تعریف رکوردهای جدید کمک کند. درحقیقت شما با فضایی برای مدیریت DNS های سایت روبرو هستید. در گذشته ای نه چندان دور، قابلیت هایی به نام Simple Zone Editor و Advanced Zone Editor در هاست سی پنل وجود داشت که با توسعه ویرایشگر بخش های دامنه Zone Editor کم کم از سی پنل حذف شدند. داستانی که برایتان تا الان بازگو کردیم، ادامه دارد! برای آشنایی کامل با آن، میزبان ۲۴ را دنبال کنید!

Zone Editor در سی پنل ابزاری برای تغییر دادن DNS دامنه است. همچنین می توان DNS اختصاصی تعریف نمود، IP دامنه یا ساب دامین و غیره را تغییر داد. در حقیقت شما قادر به ایجاد هرگونه تغییرات فنی در جزئیات DNS دی ان اس ها خواهید بود. علاوه بر آن قادر به ایجاد رکوردهای جدیدی هستید؛ به طور مثال برای ورود به صندوق Mail هاست خود، رکوردی با نام آدرس mail.yourdomain.com بسازید و برای ورود از آن استفاده کنید.

اما در ادامه برخی از کاربرد های متداول Zone Editor در سی پنل

  • تعریف یا تغییر پیشوند پیشفرض
  • اتصال سایت به هاست دانلود
  • تغییر یا ایجاد آی پی دامنه های مختلف متصل به هاست
  • تعریف کلیدهای ارتباطی
  • ایجاد Child Host
  • تغییر واحد زمانی رکوردها

آموزش Zone Editor سی پنل

اقدامات مختلفی توسط ویرایشگر بخش های دامنه Zone Editor انجام می شود، متداول ترین آن ها برایتان آورده شده است. این موارد با توجه به بیشترین پرسش های کاربران وردپرس از طریق سیستم تیکت و راه های پاسخگویی مختلف، توسط کارشناسان فنی ما جمع آوری شده است. لطفا میزبان ۲۴ رو تو قلبتون حک کنین😂💖

در ادامه به شرح هر کدام از قسمت های آن خواهیم پرداخت:

قسمت های مختلف Zone Editor در هاست سی پنل

در اولین گام ابتدا وارد محیط کاربری هاست سی پنل خود شوید. سپس بخش DOMAINS را بیابید و روی عبارت Zone Editor کلیک کنید. تصویر زیر به خوبی مسیر را به شما نشان داده است:

 

سپس در این مرحله وارد صفحه ای خواهید شد که دامنه های متصل به هاست را به شما نمایش می دهد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید آدرس hostcpanel.me به عنوان دامنه اصلی نمایش داده شده است:

 

 

همانطور که در تصویر بالا قابل مشاهده است، برای هر دامنه قادر به انجام اعمال تغییرات دلخواه هستید. مدیریت اصلی Zone Editor در قسمت Manage وجود دارد. در حقیقت شما با استفاده از این لینک به مدیریت تمام رکوردهای قسمت های Zone Editor خواهید پرداخت. اما عبارات A Record، CNAME Record و MX Record به علت اهمیت و نقش موثرشان به صورت دسترسی سریع علاوه بر قسمت Manage در همین صفحه نیز گنجانده شده اند. بنابراین در ادامه به بررسی کوتاه هر کدام از این رکوردها خواهیم پرداخت:

A Record:

با استفاده از این ابزار سریع می توانید نسبت به ساخت یک رکورد جدید اقدام نمایید. گاهی باید یک ساب دامین را از یک هاست به هاست دیگری متصل نمایید. به طور مثال اگر بخواهید ساب دامین Example.yourdomain.com را به یک IP آدرس مربوط به سرور یا هاست دیگری متصل کنیم. برای چنین کاربردی های مانند اتصال سایت به هاست دانلود و تغییر یا ایجاد آی پی دامنه های مختلف متصل به هاست باید یک A Record ساخت. این رکورد درخواست های دسترسی به ساب دامین را به IP مشخص شده، هدایت می کند.

CNAME Record:

نوعی دیگر برای ایجاد رکورد، CNAME Record نام دارد. تفاوت این نوع رکورد با A Record در عدم استفاده از IP سرور است. در این روش از نام یک ساب دامین به جای IP استفاده می شود. در چنین حالتی، رکورد ایجاد شده شما را به ساب دامین مقصد هدایت می کند. به طور مثال شما را از دامنه example.yourdomain.com به example2.ypurdomain.com هدایت می کند. این رکورد شباهتی به ریدایرکت کردن دارد.

MX Record:

این رکورد کمی متفاوت تر از موارد ذکر شده در بالا می باشد. در رکورد MX Record از دامنه برای ارسال ایمیل استفاده می کند. در حقیقت شما سروری را برای ارسال ایمیل از طریق MX Record در نظر می گیرید، فقط کافیست که دامنه را در رکورد جدید ثبت نمایید. این رکورد به صورت خودکار بعد از ثبت دامنه تشکیل می شود، مگر اینکه بخواهید آن را به دامنه دیگری متصل کنید.

اما در پایان Manage:

برای مدیریت dns های دامنه به ین قسمت نیاز پیدا خواهید کرد! علاوه بر تمامی رکورد هایی که به صورت دسترسی سریع در این صفحه مشاهده نمودید، رکورد هایی مختلفی را با کلیک به روی Manage خواهید دید. همچنین می توان آن ها را در این صفحه ویرایش نمود.

زیاد توصیه نمیکنم همینجوری وارد این قسمت بشین🤔😁

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...