اتصال به SSH در هاست سی پنل

اتصال امن به سرور یکی ار موضوعاتی بوده که اخیرا مورد توجه کاربران استفاده کننده از هاست قرار گرفته است. اتصال به SSH در هاست سی پنل امکان فوق العاده ای می باشد که از سوی این رابط کاربری محبوب ارائه شده و توانسته مشکلات را در این زمینه مرتفع سازد. شما می توانید با استفاده از کلید های عمومی و خصوصی امنیت ورود به هاست را تامین کنید. برای اینکه اطلاعات بیشتری از شیوه اتصال امن به هاست سی پنل بدست آورید، حتما ادامه مطلب را از میزبان ۲۴ دنبال کنید!

توسعه دهندگان وب حرفه ای به صورت مداوم به SHELL مراجعه می کنند و لو رفتن اطلاعات ورود می تواند آن ها را به دردسر عجیبی بیاندازد! بنابراین به لحاظ امنیتی باید از طریق کلید هایی که بدین منظور طراحی شده، مبادرت به انجام این کار نمایند. در چنین حالتی کلید عمومی یا Public Key در سرور قرار می گیرد و از کلید خصوصی Private Key که در اختیار شماست جهت اتصال به SSH در هاست سی پنل استفاده می کنید.

بگذارید با مثالی عملکرد این ابزار مفید سی پنل را به صورت واضح بیان کنیم:

اگر شما نیاز به تغییر مجوز (Change Permissions) فایلی در هاست سی پنل خود داشته باشید راحت ترین کار مراجعه به فایل منیجر در سی پنل و تغییر مجوز است. اما در محیط SHELL خبری از رابط گرافیکی نیست و برای مدیریت هاست باید از خط فرمان یا Command Line برای انجام کارهای خود استفاده کنید.

به طور خلاصه از این امکان جهت انتقال فایل ها از طریق اینترنت به صورت امن و رمزگذاری شده استفاده کنید.

SSH چیست و نقش آن در اتصال به SSH درهاست سی پنل

آیا تا بحال خواسته اید که هاست خود را از هر نقطه و در هر زمانی مدیریت کنید، اتصال به SSH در هاست سی پنل این امکان را به وجود آورده است.

SSH مخفف Secure Shell و به معنای پوسته ی امن است. یک پروتکل و رابط خط فرمان سیستم های مبتنی بر یونیکس که به شما اجازه می دهد تا دستوراتی را از رایانه خود به روی سروری اجرا کنید که فرسنگ ها از شما دور است.

پوسته امن SSH ساختار سرور/کلاینت (Server/Client) دارد. بدین معنی که روی رایانه مبدا باید نرم افزار سرویس دهنده SSH وجود داشته باشد؛ در سیستم عامل های لینوکس یا مک شکلی نخواهید داشت اما اگر از ویندوز استفاده می کنید، باید نرم افزار جانبی به نام PUTTY را روی سیستم خود نصب کنید.

از طرفی دیگر کسانی که خواستار اتصال به SSH در هاست سی پنل هستند باید با نرم افزار دیگری از سمت مشتری Client به سرور متصل شده و پس از تعیین هویت، امکان ارسال و دریافت را داشته باشد.

آیا به Shell Access نیاز داریم؟

اگر تازه کار هستید و با دستورات لینوکسی و خط فرمان آشنایی ندارید، سراغ این روش نروید. Shell Access معمولا توسط کاربران پیشرفته و توسعه دهندگان وب مورد استفاده قرار می گیرد و اتفاقا بسیار هم کاربردی می باشد.

در ادامه با شیوه عملی اتصال SSH به هاست سی پنل آشنا خواهید شد.

آموزش اتصال به SSH در هاست سی پنل به زبان ساده!

شما می توانید با استفاده از این ابزار اقدامات حرفه ای را انجام دهید و البته این کار در فضای بسیار امنی صورت گیرد. در ادامه به صورت تصویری و گام به گام روند اتصال ایمن در سی پنل را به شما توضیح خواهیم داد:

گام اول

ابتدا بعد از ورود به محیط کاربری سی پنل سراغ بخش SECURITY بروید. مطابق تصویر زیر در این بخش عبارت SSH Access را بیابید و روی آن کلیک کنید.

 

گام دوم

بعد از وارد شدن به صفحه SSH Access ابتدا با توضیحات مربوط به این ابزار روبرو می شوید اما برای اینکه دسترسی جهت ایجاد کلید ها را داشته باشید، روی دکمه Manage SSH Keys کلیک کنید:

گام سوم

حال در این مرحله برای شروع اقدامات عملی اتصال SSH به هاست سی پنل روی دکمه Generate a New Key بزنید. تصویر زیر به خوبی بیانگر این مسئله است:

گام چهارم

حال صفحه ای برایتان باز می شود که بعد وارد نمودن اطلاعات، کلید برایتان ساخته خواهد شد.

پس از ایجاد کلید، یک مرحله عقب برگردید و نام کلید خود را برای authorize کردن آن، در لیست Public Keys مشاهده کنید. بدین منظور باید روی پیوند Manage جلوی کلید عمومی کلیک کرده و سپس گزینه authorize را بزنید. حال می توانید کلید عمومی خود را طبق تصویر زیر دانلود نمایید:

 

در حال حاضر سری به Private Keys بزنید و کلید خصوصی را نیز دانلود کنید؛ توجه فرمایید که در انتها شما از فایل PPK ذخیره شده باید در نرم افزار PUTTY استفاده نمایید. به همین راحتی بعد از ساخت کلید های عمومی و خصوصی می توان از آن ها برای اتصال SSH در هاست سی پنل استفاده کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...