چگونه رمز عبور وردپرس خود را تغییر دهیم؟ (۴ روش کاربردی)

اینکه چگونه باید رمز عبور وردپرس را تغییر داد، مسئله ای است که گهگاه ما را دچار دردسر های عجیبی می کند. انواع روش های تغییر پسورد وردپرس در این پست توضیح داده خواهد شد. با میزبان ۲۴ همراه باشید تا با یکی دیگر از آموزش های وردپرس در خدمت شما باشیم.

گاهی اوقات ممکن است رمز عبور خود را فراموش کرده و یا نیاز به تغییر آن به دلایل امنیتی دارید. در حالی که یک پیوند رمز عبور گم شده در صفحه ورود به سیستم جهت تغییر رمز عبور در وردپرس وجود دارد، اما گاهی به دلیل عدم پیکربندی صحیح از سوی شرکت میزبانی وردپرس آدرس ایمیل به درستی ثبت نشده و در واقع بازیابی رمز عبور وردپرس از طریق لینک بازیابی گذرواژه امری محال خواهد بود.

همینطور شاید به دلایل امنیتی به دنبال تغییر رمز عبور وردپرس برای کاربران وب سایت خود باشید. در این پست راهنمای جامعی با استفاده از چهار روش مختلف تغییر رمز عبور وردپرس برای کاربران میزبان ۲۴ آماده نموده ایم.

اقدامات مهم قبل از تغییر رمز عبور وردپرس

نمی توان با قطعیت از کافی بودن رمز عبور برای وردپرس به عنوان اولین سد دفاعی سایت در برابر حملات بدافزارها صحبت نمود. تا زمانی که شما اقدامات مهمی را جهت حفظ امنیت سایت خود اجرایی نکنید، ادعای امنیت حداکثری سایت رد خواهد شد.

بسیار از کاربران از رمزهای عبور ضغیف استفاده می کنند، اما از این موضوع غافل اند که رمز عبور ضعیف به آسانی مورد هک قرار خواهد گرفت. رمز های عبور پیچیده به کار ببرید و برای عدم فراموشی آن ها از نرم افزارهای ذخیره امن اطلاعات کاربری استفاده نمایید.

گاهی ممکن است برای در اختیار گذاشتن اطلاعات به سایر کاربران یا توسعه دهنده سایت، فکر دادن گذرواژه به سرتان زده باشد. اما باید بدانید که این کار اشتباه محض است و به هیچ عنوان اقدامات به این شکل را انجام ندهید! در عوض توصیه می کنیم که نقش مناسب با فعالیت برای کاربران در سیستم وردپرس تعیین نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به پست چگونگی اضافه یا کم کردن کاربر در سیستم وردپرس مراجعه کنید.

خب کم کم  سراغ مبحث اصلی خودمان برویم… در ادامه سراغ روش های تغییر گذرواژه وردپرس خواهیم رفت و هرکدام از آن ها را به تفضیل برایتان خواهیم آورد:

تغییر گذرواژه از طریق داشبورد

این ساده ترین روش برای تغییر گذرواژه در وردپرس است. در اولین قدم وارد داشبورد وردپرس شوید. شما می تواند از طریق آدرس www.example.com/wp-admin واردمحیط کاربری خود شوید.

بعد از ورود از طریق نوار فهرست سمت راست از منوی “کاربران” روی “شناسنامه شما” کلیک کنید:

با کمی اسکرول کردن صفحه را پایین بکشید و قسمت مدیریت حساب را پیدا کنید. روبروی عبارت رمز تازه، دکمه ای به نام ساختن رمز قرار داده شده که باید از آن استفاده نمود.

سپس روی این دکمه کلیک نمایید تا وردپرس به صورت خودکار یک رمز عبور قوی برایتان بسازد.

شما می توانید با همین رمز عبور قوی ادامه دهید یا اینکه مطابق با ایده های خودتان، این را تغییر دهید. سپس روی بروزرسانی شناسنامه کلیک نمایید تا تغییرات مربوط به رمز عبور وردپرس اعمال گردد.

در نهایت رمز عبور تغییر خواهد کرد پیامی مبتنی بر موفقیت آمیز بودن فرآیند به شما اعلام می گردد. به علاوه وردپرس برای شما ایمیلی حاوی اطلاعات تغییر رمز عبور ارسال خواهد نمود.

روش اول تموم شد، حالا حس شوخیم ندارم یچی بگم بخندیم…خودتون یه حرکتی بزنین.

تغییر رمز عبور وردپرس بعد از قفل شدن

روش بالا آنچنان پیچیدگی خاصی نداشت، البته به عنوان یک روش پیشگیری مورد استفاده قرار می گرفت. اما آنچه که در ادامه برایتان بازگو خواهیم کرد، روش درمانی برای احیای سیستم وردپرس محسوب می گردد. در حقیقت این روش بعد از فراموشی رمز عبور جلوه بیشتری پیدا خواهد کرد. اگر رمز عبور خود را از دست داده اید، نگران نباشید زیراکه یک راه فوق العاده آسان برای آن وجود دارد.

به صفحه ورود به بخش ادمین سیستم وردپرس خود بروید و روی لینک “رمز عبورتان را گم کرده اید؟” کلیک نمایید.

در این مرحله صفحه ای برای شما باز می شود و آدرس ایمیل ثبت شده در وردپرس یا نام کاربری شما را جهت ارسال رمز عبور تازه می پرسد. در کادر روبرو اطلاعات مورد درخواست را وارد نموده و سپس روی دکمه دریافت رمز تازه بزنید.

پس از انجام کارهای فوق وردپرس یک لینک بازنشانی رمز عبور به آدرس ایمیل مرتبط با حساب کاربری شما ارسال می کند.

نحوه تغییر رمز عبور وردپرس از طریق پایگاه داده

این روش اندکی پیچیده تر است و نیازمند آشنایی شما با محیط هاست سی پنل می باشد.

روش استفاده از لینک بازیابی رمز فراموش شده روش خوبی است. اما در صورتی که دسترسی به آدرس ایمیل مرتبط به حساب کاربری را نداشته باشید، عملا بلا استفاده خواهد بود. اما اگر با چنین وضعیتی روبرو شدید، چه باید کرد؟

در این صورت باید رمز عبور وردپرس را مستقیما در پایگاه داده هاست خود بازنشانی کنید. ساده ترین را برای انجام این کار استفاده از phpMyAdmin می باشد.

الان دیگه وقتشه از وردپرس به هاستینگ کوچ کنیم…

ابتدا وارد کنترل پنل هاست خود شوید و سپس از قسمت DATABASES روی phpMyAdmin کلیک نمایید.

توجه داشته باشید: تصویر بالا مربوط به هاست سی پنل می باشد و با توجه به ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، امکان مشاهده تصویر مختلفی وجود دارد. ذکر این نکته لازم است که برای هاست های مختلف، قسمت های کنترل پنل هاست از نظر ظاهر تفاوت دارند.

پس از از راه اندازی برنامه phpMyAdmin لیستی از تمام پایگاه های داده موجود را مشاهده خواهید نمود.

همانطور که مشاهده می کنید لیستی از جداول را در پایگاه داده وردپرس در این صفحه وجود دارد. خب حالا در لیست موجود wp-users را جستجو کنید و سپس آن را انتخاب کنید تا لیست کاربران را به شما نمایش دهد.

همانطور که میبینید مشخصات کاربری به شما نمایش داده می شود و شما با کلیک روی Edit قادر به ویرایش آن به کمک phpMyAdmin خواهید شد.

پایگاه داده phpMyAdmin به شما فرمی شامل تمام اطلاعات کاربر نمایش می دهد و هر کدام از این فیلد ها با نظر شما قابل تغییر است.

اما برای تغییر رمز عبور وردپرس باید مقدار وارد شده در کادر آن را حذف نمایید و سپس گذرواژه جدیدی را به آن اختصاص دهید. در ستون Function عبارت MD5 را از منوی کشویی برای user_pass انتخاب نمایید و سپس به روی Go کلیک نمایید.

 

خب عرض تبریکات ما را بپذیرید زیرا شما با موفقیت رمز عبور وردپرس خود را تغییر دادید.

حالا میریم سراغ روش فورس ماژور چهارم…

چگونه گذرواژه وردپرس را برای تمامی کاربران تغییر دهیم؟

همانطور که ازعنوان این روش پیداست، از این روش در مواقع اضطراری استفاده می شود و کمی با راه های  بالا تفاوت دارد. در حالتی که هکر ها به سایت شما دسترسی پیدا کردند و اطلاعات کاربری سایت شما را استخراج نمودند، به سرعت از این روش برای تغییر رمز عبور کاربران خود استفاده نمایید.

این شرایط شاید خیلی سخت رخ بدهد اما بالاخره احتمالات پایین هم می تواند رخ دهد، پس در همه حالات باید جانب احتیاط را رعایت نمود.  شما قادر به انجام این کار از طریق یک افزونه به نام Expiration می باشید. راهنمای جامعی در آینده راجع به شرایط اضطراری و استفاده از این افزونه به شما آموزش خواهیم داد.

ما امیدواریم که تا به اینجا راه های تغییر رمز عبور را در ورپرس به خوبی یاد گرفته باشید. همچنین می توانید سئوالات خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...