چگونه در سیستم وردپرس کاربر اضافه یا کم بکنیم؟

راه اندازی یک سایت تازه اول کار است! سیستم وردپرس به علت انعطاف بالایش از محبوبیت ویژه ای در میان وبمستران برخوردار است. اضافه یا کم کردن کاربران به وردپرس امری است که در عین پیش و پا افتادگی، بسیار کار راه انداز و کاربردی می باشد. برای اینکه به ایده های خود برسید، با میزبان ۲۴ همراه باشید!

شما به عنوان یک مدیر وب سایت طی یک روند نسبتا ساده، قابلیت های زیادی از جمله افزودن یا حذف کاربر در سیستم وردپرس را در اختیار دارید. همچنین می توانید نقش های مختلفی به کاربران خود اختصاص دهید و فعالیت های مشخصی را برای او تعیین فرمایید. به عنوان مثال اگر از کاربر خود ویرایش پست ها و صفحات وب سایت وردپرس بخواهید، به عنوان مدیر نقش ویرایشگر (Editor) را به کاربر جدید محول کنید.

خوشبختانه نقش های تعریف شده زیادی در سیستم مدیریت محتوای وردپرس در اختیار وبمستران قرار گرفته و می توان وظایف مشخصی را برای کاربران مختلف تعیین نمود. این ویژگی زمانی نمود پیدا خواهد کرد که شما قصد به سر انجام رساندن کار تیمی را در سر بپرورانید. در این موقعیت به راحتی هرکس نقش جداگانه ای خواهد داشت و شما به عنوان مدیر، عملکرد افراد را تحت نظارت خود قرار خواهید داد. در وبلاگ میزبان ۲۴ توجه شما را به آموزش تصویری و گام به گام اضافه یا حذف کاربر در وردپرس دعوت می کنیم.

کم کم بریم سر اصل موضوع…

نحوه اضافه کردن کاربر به سیستم وردپرس

گام اول – ابتدا داشبورد وردپرس را باز کنید، از منوی سمت راست آن گزینه کاربران را پیدا کنید. برای اضافه کردن کاربر جدید در وردپرس به روی “افزودن” کلیک نمایید.

 

 

گام دوم – اکنون اطلاعات کاربری را وارد نمایید و نقش کاربر را تعیین کنید. کادر مربوط به هر قسمت را پر کنید:

 

اگر تیک “ارسال ایمیل مربوط به جزئیات حساب، به کاربران تازه.” رافعال کرده اید، نیازی به ساختن گذرواژه برای کاربر جدید ندارید. به این دلیل که ایمیل حاوی لینک ثبت نام برای او ارسال خواهد شد و از آن طریق رمز عبور جدیدی دریافت خواهد کرد.

در صورتی که این تیک را غیر فعال کرده باشید، باید اطلاعات حساب کاربری مانند نام کاربری، رمز عبور و لینک ورود به وردپرس را برای کاربر جدید ارسال نمایید. تا اینجای کار شما کاربر جدیدی با نقش تعیین شده در سیستم وردپرس اضافه نمودید، اما برای حذف کاربران چه باید کرد؟ با ما همراه باشید تا با ادامه آموزش در خدمت شما باشیم.

حذف کاربر در وردپرس

اگر تصمیم به حذف یکی از کاربران حال حاضر خود دارید، راه آسانی پیش روی شما خواهد بود. در داشبورد وردپرس و از منوی کاربران گزینه “همه کاربران” را انتخاب نمایید:

اگر تصمیم به حذف کاربری گرفته اید، به سادگی از طریق بخش “همه کاربران” قادر به آن خواهید بود. مطابق تصویر زیر تمامی کاربران به شما نمایش داده خواهد شد:

 

در این مرحله به روی “پاک کردن” کلیک نمایید تا وردپرس اقدامات لازم برای حذف کاربر را صورت دهد. در پایان برای تایید عملیات حذف روی دکمه “پاک شود” کلیک کنید. در این حالت کابر برای همیشه از وب سایت یا بلاگ وردپرس شما حذف خواهد شد. به همین سادگی 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...