اتصال از راه دور به دیتابیس با استفاده از ابزار Remote MySQL

به صورت پیشفرض اتصال از راه دور به دیتابیس با توجه به دلایل امنیتی غیرفعال می باشد و هنوز اعتماد بالایی از آن در سطح عموم به وجود نیامده است. اما گاهی مجبورید تا از راه دور به سرور پایگاه داده دسترسی داشته باشید و این امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. امروز شما را در میزبان ۲۴ با یکی از امکانات جذاب هاست سی پنل آشنا خواهیم کرد؛ شما می توانید ازطریق سرورهای خارجی به دیتابیس MySQL خود دسترسی پیدا کنید. اما چگونگی این مسئله موردیست که برای آگاهی از آن باید ادامه محتوا را به هیچ عنوان از دست ندهید!

ویژگی اتصال از راه دور به دیتابیس در سی پنل به سرورهای خارجی اجازه دسترسی به دیتابیس میزبانی وب شما را می دهد. به صورت پیشفرض این امکان در سی پنل فعال نیست، اما می توان برای دسترسی از راه دور مقدمات این کار را چید و با میزبان ۲۴ همراه بود! اگر در آینده برنامه ای برای استفاده از این ویژگی دارید، باید ادامه مطلب را به دقت بخوانید و نام هاست یا آدرس IP سرور خارجی مورد نظر خود را اینجا اضافه کنید.

برای ورود به دنیای اتصال از راه دور به دیتابیس با استفاده از ابزار Remote MySQL باید در گام نخست وارد هاست سی پنل خود شوید و در ادامه مطابق شکل زیر، از بخش DATABASE روی عبارت Remote MySQL کلیک نمایید:

نحوه اضافه کردن سرورهای خارجی جهت اتصال از راه دور به دیتابیس

برای اضافه کردن یک میزبان خارجی به سرور دیتابیس خود، ابتدا باید نام هاست خود را وارد کنید. شما می توانید نام هاست را به سه شیوه متفاوت درج نمایید:

  • می توانید از نام دامنه استفاده کنید، به عنوان مثال mizban24.net
  • قادر به استفاده از IP هستید، به عنوان مثال ۱۶۸.۱۴۲.۱۳۳
  • استفاده از وایلدکارت % مانند mizban24.net % یا ۱۹۲.۱۶۸.۱۴۴.۱۳۳%

نکته مهم: اگر از مقدار IP خود خبر ندارید، با مراجعه به سایت ipfinder.us آن را بیابید.

 

بعد از ورود اطلاعات به روی دکمه آبی رنگ Add Host کلیک کرده تا عملیات تایید گردد و شما را به صفحه ی جدیدی شامل پیام The Host ” ” was added to the access list هدایت کند. در این حالت سرور جهت اتصال از راه دور به دیتابیس اضافه می شود و نام آن براحتی در قسمت Manage Access Hosts در معرض نمایش قرار می گیرد.

اما شنیدن کی بود مانند دیدن! 😄 حتما واسه تستم شده واسه خودتون سرور اضافه کنین نگران تغییرات نباشین چون الان می خوایم نحوه حذف سرور خارجی در اتصال دور به دیتابیس رو هم توضیح بدیم….

نحوه حذف سرور خارجی از اتصال به دیتابیس

همیشه راهی برای حذف یا اصلاح اقدامات صورت گرفته در هاست سی پنل قرار داده شده است. حالا نرین همچیو بهم بریزین بگین این گفت😂 میشه ولی یجاهایی اطلاعاتتون نابود میشه پس حتما قبلش با یه متخصص صحبت کنین.

اما برای اینکه دسترسی یک سرور به پایگاه داده را قطع کنیم باید اقداماتی را صورت دهیم. دوباره به لیست میزبان های اجازه یافته Access Hosts (عجب ترکیبی) بروید و به راحتی با کلیک به روی عبارت Delete، آن ها را حذف نمایید.

اما در باب ترکیبات عجیب؛ ینی فارسی اصن جواب نمیده واسه یه چیزایی مثلا بخوای پیتزا بخوری باید بگی دوتا کش لقمه بیار حالا این خوبه ساندویچ که میشه دراز لقمه رو کجای دلم بزارم🤣 خیلی از سایت ها واژه های مختلفی به کار بردن که توصیه ما استفاده از واژه های لاتین هست که یجوره همیشه و دچار سردرگمی نمیشین.

چنانچه ابهامی داشتید یا اینکه مایل به ارائه نظرات خود بودید ما را از آن ها مطلع فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...