نحوه ساخت سایت با ابزار Site Publisher در سی پنل

هاست سی پنل از لحاظ امکانات شرایط فوق العاده ای را برای کاربر فراهم می کند. شما می توانید بعد از تهیه هاست به ساخت سایت با ابزار Site Publisher بپردازید. اما شاید این سوال در ذهنتان نقش ببندد که مگر غیر از این اتفاق، راه دیگری داشته اید؟ خیر در نهایت شما از هاست خود برای میزبانی وب استفاده خواهید کرد، با این تفاوت که با استفاده از ابزار Site Publisher یا انتشار سایت می توان به سرعت و پس از فعال شدن dns ها روی دامنه، کاربران خود را با ظاهری زیبا روبرو کنید و وعده راه اندازی کامل وب سایت خود را دهید. سلام ما رو از میزبان ۲۴ دریافت می کنید، همراهی شما انگیزه ا­ی واسه بهتر شدن برای ماست!😊

ارائه دهنده سی پنل راه آسانی را برای ایجاد یک صفحه ساده تا زمان آماده شدن نسخه پیشرفته وب سایت به کاربران خود نشان داده است. در این صورت می توانید یک پیام ” به زودی…” یا تایمری را برای شروع رسمی فعالیت خود به بازدیدکنندگان نمایش دهید. توصیه ما بعد از خرید دامنه و تنظیم حساب میزبانی وب، ساخت سایت با ابزار Site Publisher در سی پنل می باشد.

متاسفانه برخی از شرکت های هاستینگ در داخل کشور، این ابزار را به عنوان سایت ساز معرفی نموده اند که با جستجو در منابع لاتین متوجه اشتباه بودن این قضییه شدیم. با اینکه ابزار انتشار سایت به شما توانایی ایجاد صفحه سایت را به راحتی می دهد؛ بدون اینکه نیاز به دانش خاصی در زمینه طراحی سایت و کدنویسی نداشته باشید، اما صرفا این صفحه برای دسترسی سریع آماده شده و راه حل دائمی به شمار نمی رود!

چرا باید از ابزار ناشر سایت Site Publisher استفاده کنم؟

  • وب سایت آینده شما هنوز آماده نیست.
  • شما قبل از جمع بندی کلی می خواهید با راه اندازی یک سایت تستی، هاست خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

آموزش تصویری ساخت سایت با ابزار Site Publisher

بسیاری از مشتریان ما در میزبان ۲۴ به دنبال صفحه ای در ابتدا می باشند که از آن طریق اطلاعات شروع به کار خود را اعلام کنند. در هاست سی پنل تنها با چند کلیک، سایتی قابل نمایش برای کاربران خود خواهید داشت. در این ابزار با الگوهای مختلفی روبرو خواهید شد که انصافا برخی از آن ها بیش از حد انتظار برای صفحه خوشامدگویی زیبا هستند.

 

گام اول – ورود به ابزار Site Publisher در قسمت DOMAINS

ابتدا وارد محیط کاربری سی پنل مربوط به دامنه خود شوید و از قسمت DOMAINS روی عبارت Site Publisher کلیک کنید:

درصورتی که دامنه خود را از قبل خریداری کرده اید و روی حساب کاربری تنظیم شده باشد، سی پنل به طور پیشفرض آن را انتخاب می کند. همانطور که در شکل زیر می بینید، هاست به صورت پیشفرض دامنه ثبت شده شما را در نظر می گیرد:

گام دوم – انتخاب قالب برای ساخت سایت با ابزار Site Publisher

بعد از انتخاب دامنه نوبت به پنلی می رسد که مجموعه ای از الگوهای مختلف را نشان می دهد و باید یکی از آن ها را برگزید. اگر پیش از این روی دامنه الگویی انتخاب شده باشد، این مرحله با تایید همان الگوی قبلی به پایان می رسد. در غیر اینصورت نیز در دام پیچیده ای اسیر نشده اید! چراکه موقعیتی آسان تر از این تابحال تجربه نکرده اید. شما با مجموعه بزرگی از الگوهای مختلف روبرو هستید و تنوع خوبی متناسب با نیازتان جهت ارائه به شما قرار گرفته است.

 

مناسب ترین قالب برای ظاهر وب سایت را انتخاب کنید. در صورتی که به دانش کدنویسی به اندازه کافی آشنا باشید، قادر به ویرایش ظاهر آن از طریق فایل index.html خواهید بود. از طریق فایل منیجر هاست سی پنل قادر به انجام این کار هستید، همچنین می توانید اطلاعات بیشتری را در این زمینه از طریق مطالعه پست مدیریت فایل در سی پنل Cpanel بدست آورید.

گام سوم – سفارشی سازی قالب و انتشار

در این مرحله باید به صورت اختصاصی برای وب سایت خود محتوا تولید کنید و تا حد امکان فیلدهای مختلف را با اطلاعات مربوط به خود پر نمایید. همچنین با ویرایش فایل index.html واقع در دایرکتوری وب سایت، می توان تمام اطلاعات را تغییر داد.

در پنل سفارشی باید صفحه را با اطلاعات خود تکمیل کنید، هر فیلدی که خالی بگذارید در صفحه وب سایت قابل مشاهده نخواهد بود. توجه داشته باشید برای تایید تغییرات حتما روی دکمه Publish کلیک نمایید.

خب در این مرحله نحوه ساخت سایت با ابزار Site Publisher در سی پنل به اتمام رسید. اما هنوز مواردی مانند نحوه ویرایش  و حذف سایت به کمک ابزار انتشار باقی مانده که در صورت دنبال کردن سون هاست به آن ها دست پیدا خواهید کرد.

فرایند ویرایش تفاوت آنچنانی با مرحله ساخت ندارد اما حذف سایت دارای تفاوت های مختصری با مراحل بالا می باشد.

حذف سایت ساخته شده با ابزار انتشار سایت در سی پنل

هرگاه نسخه حرفه ای قالب وب سایت شما آماده شد، وقت حذف الگوی پیش ساخته سی پنل فرا رسیده است! روش انجام این کار در اینجا آمده و باید مراحلی را برای آن دنبال کنید. ابتدا باید به هاست سی پنل خود وارد شده و سپس از قسمت DOMAINS روی عبارت Site Publisher بزنید.

سپس از قسمت Select a Domain، دامنه ی مربوط به الگو راه انداخته شده را انتخاب کرده و به دایرکتوری آن وارد شوید.

 

سپس در دایرکتوری حاضر فایل ها و پوشه های زیر را پاک نمایید:

  • Assets
  • COPYRIGHT
  • Images
  • html
  • txt
  • xml

برای حذف کردن فایل ها و پوشه ها، آن ها را انتخاب نموده و سپس با یک کلیک راست روی delete کلیک نمایید.

 

در نهایت شما موفق به حذف الگوی پیش فرض سی پنل شدید و اکنون بستر برای اضافه کردن قالب اختصاصی وب سایت شما فراهم شده است. همانطور که مشاهده نمودید، فرایند اضافه کردن سایت با ابزار Site Publisher آنچنان سخت نبود و آسان تر از آن عملیات حذف الگوهای پیش ساخته بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...