افزایش امنیت سی پنل با ۵ تکنیک کاربردی

بسیاری از کاربران سوالات متنوعی را در مورد روش های محافظت از سایت در برابر حملات هکری مطرح می کنند اما هنوز در مورد افزایش امنیت سی پنل اطلاعات چندانی ندارند. با اینکه این مسئله نیز اهمیت فراوانی برخوردار است اما مورد غفلت قرار می گیرد. ما در میزبان ۲۴ موارد مختلفی را برای حفاظت از سرور و فضای میزبانی وب سایت در نظر گرفته ایم که در ادامه خواهیم خواند.

هروزه سایت های زیادی با سرقت داده های کاربران خود روبرو می شوند که باعث زیان های اساسی و قابل توجهی خواهد شد. نیاز به محافظت از وب سایت در راستای اقدامات موثر جهت افزایش امنیت سی پنل قرار دارد و یک محیط میزبانی وب با رعایت نکات متنوعب به حالت امن در می آید.

زمانی که هکرها قادر به نفوذ به وب سایت شما نیستند، سراغ دروازه ورودی بعدی می روند؛ فضای سرور. هنگامی که حساب سی پنل cPanel آسیب پذیر باشد، احتمال نفوذ و سرقت داده های کاربران شما بالا می رود.

برای افزایش امنیت سی پنل باید اقدامات آگاهانه مفیدی را در دستور کار خود قرار دهید.
افزایش امنیت سی پنل cPanel

برای انجام هرکاری اصول را مورد توجه قرار دهید. رمز عبور قوی ایجاد کرده و به صورت مرتب آن را تغییر دهید. در حالی که اقدامات احتیاط آمیز زیادی وجود دارد اما در صورتی که آن ها را جدی نگیرید، هکرها راه نفوذ را پیدا می کنند.
اول: SSH امن

(Secure Shell (SSH ابزاری برای اتصال لینوکس است که به کاربران امکان دسترسی از راه دور به سرور و اجرای دستورات فراهم می کند. تضمین SSH در برابر حملات از شما حفاظت خواهد کرد، در همین رابطه محتوایی به نام اتصال به SSH در هاست سی پنل آماده نموده ایم.

دو راه برای تقویت امنیت SSH سی پنل شما وجود دارد:

شماره پورت را تغییر دهید.

شماره پورت پیش فرض SSH عدد ۲۲ است. هکرها این موضوع را می دانند و از آن برای اجرای حمله خود استفاده می کنند. با تغییر این شماره به یک عدد غیرقابل حدس، زحمات آن ها را نقش بر آب کنید.

نسخه SSH را به روز کنید.

اگر هنوز از اولین نسخه SSH استفاده می کنید دیگر خدمات پشتیبانی دریافت نخواهید کرد. پیکربندی سیستم خود را برای استفاده از نسخه دوم SSH تغییر دهید که مقاومت خوبی در برابر حملات سایبری دارد.
دوم: FTP ناشناس را غیرفعال کنید.

گزینه FTP Anonymous به کاربران ناشناس اجازه استفاده از پروتکل FTP برای دسترسی به پرونده های سرور میزبان را می دهد. اساس این فرایند به این معناست که هر کسی قادر به بارگذاری محتوا در میزبانی وب شما خواهد بود، حتی هکرها.

با غیر فعال کردن این ویژگی در حساب سی پنل خود جلوی این اقدامات مخرب را بگیرید. برای انجام این کار به Service Configuration بروید و سپس قسمت FTP Server Configuration را باز کنید. در این صفحه قادر به غیر فعال کردن گزینه FTP Anonymous خواهید بود.

اگر راهنمایی بیشتری در این مورد می خواهید حتما به پست مدیریت اتصالات FTP در سی پنل سر بزنید.
سوم: فایروال نصب کنید.

بسیاری از افزودنی های سی پنل می توانند به عنوان راه ارتباطی جداگانه ای سیستم را تحت حملات قرار دارند. با نصب فایروال مطمئن شوید که هیچگونه اسکریپت مخربی از طریق این سرویس عبور نخواهد کرد. نصب فایروال به شما اطمینان خاطر خواهد داد که از گزند حملات مخرب در امانید.

خوشبختانه میزبان ۲۴ به روی تمام سرویس های میزبانی وب خود دارای فایروال قدرتمندی است که سایت شما را از خطرات احتمالی مصون نگه می دارد.
چهارم: نسخه php را بروزرسانی کنید.

استفاده از نسخه های جدید php سبب افزایش امنیت سی پنل در برابر حملات سایبری می گردد. شما با این حرکت پازل امنیتی خود را تکنیل خواهید کرد زیرا هکرها از هر رخنه ای برای نفوذ به سایت شما استفاده خواهند کرد. حملات دیداس یکی از بارزترین نمونه های عدم بروزرسانی نسخه php به شمار می رود. مطلب کاملی در مورد تغییر نسخه PHP در سی پنل با ابزار Select PHP Version منتشر نموده ایم که پیشنهاد می کنیم آن را مورد مطالعه قرار دهید.

هر آپدیتی که php عرضه می شود دارای مولفه های امنیتی جدیدی خواهد بود که به شما در دفع حملات کمک خواهد کرد.
پنجم: بکاپ بگیرید.

برای جلوگیری از استرس از دست رفتن اطلاعات کاربران حتما به صورت دوره ای از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. این کار یکی از اقدامات مهم امنیتی بوده و در صورت به خطر افتادن امنیت cpanel تضمینی برای بازیابی داده های سایت به شمار می رود.

شما می توانید در بخش بکاپ سی پنل نسبت به انجام این فرایند اقدام کنید. همین حالا به پست بکاپ گیری در سی پنل با ابزار Backup مراجعه کرده و شیوه کار را بیاموزید.

امیدواریم که مطلب فوق توانسته باشد رضایت شما را جلب کند. وبلاگ میزبان ۲۴ پر شده از مطالب متنوعی که به شما در رشد و توسعه ایده هایتان در دنیای وب کمک خواهد کرد. همچنین بخش آموزش هاستینگ به طرح مباحثی مفید در مورد هاست سی پنل و سرور می پردازد که پیشنهاد می کنیم مطالعه آن ها را از دست ندهید. مطلب فوق را با دوستان خود در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و بر محبوبیت میزبان ۲۴ بیافزایید. در پایان سوالات و پیشنهادات خود را از طریق درج کامنت در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...