تغییر نسخه PHP در سی پنل با ابزار Select PHP Version

همانطور که حتما تاکنون متوجه شده اید، سی پنل به لطف قابلیت های فراوان خود هر مشکلی را حل می کند. خیلی ها می پرسند تغییر نسخه PHP در سی پنل به چه علتی باید انجام شود؟ پاسخ کوتاه ما ناسازگاری سیستم مدیریت محتوا با نسخه PHP پیش فرض هاست مورد استفاده شماست. در بعضی موارد عملکرد صحیح وب سایت شما به نسخه PHP نصب شده روی سرور بستگی دارد. برای اینکه بتوانید خود را از شرایط بحرانی برهانید که نقشی در آن نداشته اید، ادامه این مطلب را از میزبان ۲۴ مطالعه کنید!

زبان PHP برای ساخت سایت های دینامیک و پویا مورد استفاده قرار می گیرد و با HTML به خوبی ادغام می گردد. PHP یک زبان سمت سرور است و کد های آن روی سرور تفسیر می گردد. در نهایت خروجی HTML و سایر موارد کاربردی جهت نمایش سایت برای بازدید کننده تولید می گردد. برخی مواقع برای سازگاری بیشتر باید مطابق اسکریپت دست به تغییر نسخه PHP در سی پنل بزنید. خوشبختانه این امکان را در پلن های میزبانی وب میزبان ۲۴ فراهم کرده ایم و به راحتی قادر به انجام این کار خواهید بود.

برای تغییر نسخه PHP در سی پنل و کلیه هاست های لینوکسی می توانید از ابزار مفید Select PHP Version استفاده کنید. شما با استفاده از این ابزار قادر به ایجاد تغییرات در تمامی موارد مربوط به نسخه php، اکستنشن ها و تنظیمات php مانند upload_max_filesize و غیره خواهید بود.

به طور مثال ورودپرس به صورت پیش فرض به شما اجازه آپلود فایل های بیش از ۲ مگابایت را نمی دهد و برای افزایش آن باید از روش تغییر نسخه PHP در سی پنل اقدام به انجام آن نمایید.

آموزش تغییر نسخه PHP در سی پنل با ابزار Select PHP Version

برخی از برنامه ها، افزونه ها و قالب های سایت برای اجرا شدن به یک یا مقادیر خاصی از PHP نیاز دارند. بنابراین در هاست اشتراکی امکانی برای کاربر جهت انتخاب نسخه php فراهم شده که آموزشهای لازم در مورد آن به شما داده خواهد شد. هر قالب یا افزونه ای در بروزرسانی های جدید خود با نسخه های جدید PHP سازگاری پیدا می کند، بنابراین نسخه های پیشین به عنوان یک عنصر نامطلوب شناخته می شوند. در حقیقت آپدیت جدید توابع و کدها را بهبود می بخشد و عملکرد سایت شما نیز در مجموع بهتر می شود.

تغییر نسخه PHP در سی پنل به کاربر اجازه می دهد تا محیط PHP قابل تنظیم و انعطاف پذیری را در اختیار خود داشته باشد. ابزار Select PHP Version این امکان را به کاربر می دهد تا بین نسخه های مختلف php از ۵.۲ گرفته تا ۷.۱ جابجایی کند و به بیش از ۱۲۰ افزونه و ماژول php مانند SOAP، PDO، GD، MySQLi، ACP و غیره دسترسی داشته باشد.

در ادامه به شما نحوه تغییر نسخه PHP در سی پنل را به صورت تصویری و گام به گام توضیح خواهیم داد.

گام اول

برای شروع به محیط کاربری سی پنل خود وارد شوید. شما می تونید به قسمت پایین صفحه رفته و بخش SOFTWARE را مشاهده کنید. در این قسمت مطابق با تصویر زیر روی گزینه Select PHP Version بزنید:

گام دوم

در این مرحله به صفحه جدیدی با نام  PHP Selector هدایت خواهید شد و با گزینه ای تحت عنوان PHP version روبرو می شوید. شما می توانید با کلیک روی آن اقدام به تغییر نسخه PHP سی پنل نمایید.

در نهایت روی پیوند Set as current کلیک کنید تا تنظیمات شما اعمال گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...