چگونگی مدیریت فایل با اکانت اف تی پی FTP Account در سی پنل

امروز در میزبان ۲۴ با یکی دیگر از آموزش های مدیریت فایل در خدمت شما هستیم. ابزار اکانت اف تی پی FTP Account به شما اجازه ساخت اکانت ftp جداگانه برای دسترسی به فایل های هاست می دهد. اف تی پی FTP از امن ترین و سریع ترین پروتکل های انتقال اطلاعات در دنیای وب محسوب می شود و هاست سی پنل آن را به عنوان ابزاری کاربردی در اختیار مدیران وب قرار داده است.

شاید شما بخواهید که از یک توسعه دهنده برای سایت خود استفاده نمایید، در این موقعیت نمی توان اطلاعات هاست را در اختیار او قرار داد، بلکه باید یک اکانت ftp برایش بسازید و اختیارات لازم را به او بدهید.

جدا از دلایل زیادی که برای ایجاد یک اکانت اف تی پی وجود دارد، مزایای آن ما را ترغیب به استفاده از آن نموده است. شما به راحتی می توانید مسیر دایرکتوری مشخصی را انتخاب کنید و سطح دسترسی را با اعمال محدودیت های خاص مشخص نمایید و از نرم افزارهای تحت ویندوز جهت مدیریت هاست سی پنل خود استفاده کنید.

به زبان ساده (FTP (File Transfer Protocol به شما اجازه مدیریت فایل ها را از طریق برنامه های ثالث مانند FileZilla، CoreFTP و غیره می دهد. استفاده از این نرم افزارها برای آپلود تعداد زیادی فایل، با حجم های بسیار بالا تجربه کاربری خوبی برای شما به ارمغان خواهد آورد. همینطور می توانید چندین اکانت اف تی پی برای کاربران خود ایجاد نمایید تا فایل های خود را از آن طریق آپلود، دانلود و یا تغییر دهند. هر کاربر اطلاعات ورود به اف تی پی مخصوص به خود را دارد و فقط به دایرکتوری تعیین شده از سوی شما دسترسی خواهد داشت.

ساخت اکانت اف تی پی FTP

تا به حال هر چه گفتیم از خوبی های FTP بود، اما برای ساخت اکانت اف تی پی FTP چه باید کرد؟ اگر میزبان ۲۴ را همراهی کنید به صورت تصویری و گام به گام به آموزش آن خواهیم پرداخت. برای ساخت اکانت اف تی پی FTP مراحل زیر را دنبال نمایید:

گام اول – در محیط کاربری سی پنل و از قسمت Files عبارت FTP Accounts  را انتخاب کنید تا برای شروع کار آماده شویم:

 

هنگامی که صفحه FTP Account باز شد شما با محیطی مطابق با تصویر زیر روبرو خواهید شد:

 

گام دوم – نام کاربری جدیدی در قسمت log in وارد نمایید و سپس رمز عبور قویی را برای آن در نظر بگیرید.

گام سوم – حال در کادر مربوط به Directory نام مسیر دسترسی را برای کاربر خود تعیین کنید، همینطور می توانید آن را با همان مسیر انتخابی سیستم رها کنید.

گام چهارم – در قسمت Quota مقدار حافظه در دسترس FTP را برای کاربر مشخص کنید، می توانید به آن مقداری نامحدود یا تعیین شده اختصاص دهید.

گام پنجم – در پایان روی دکمه Create FTP Account کلیک کنید تا اکانت اف تی پی FTP شما ایجاد گردد.

لطفا صندلی خود را رها نکنید! هنوز کار داره 🙂  دیگه بریم تو فاز تنظیمات…

پیکربندی کلاینت FTP

برای پیکربندی کلاینت FTP می توانید هر پیکربندی پیش ساخته ای را از طریق کلیک به روی Configure FTP Client دانلود کنید:

 

همانطور که مشاهده می کنید، می توان فایل های پیکربندی FTP را برای نرم افزارهای FileZilla و CoreFTP تحت ویندوز یا Cyberduck برای مک (Mac) دانلود نمود.

اما آخرین قسمت بررسی FTP Account…

اکانت های اف تی پی FTP ویژه

 

این اکانت ها از قبل توسط سیستم ساخته شده و قابل حذف نیستند و جهت امور اجرایی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از این اکانت های ویژه، اکانت اجرایی FTP شماست و نام کاربری و پسورد آن دقیقا از اطلاعات کاربری صفحه ورود سی پنل شما گرفته شده و دایرکتوری آن همان مسیر اصلی سایت خودتان است. همچنین می توانید با اطلاعات این اکانت اف تی پی FTP از طریق نرم افزارهایی نظیر FileZilla به تمام فایل های خود دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...