چگونه اطلاعات فضای هاست Disk Usage را در سی پنل مشاهده کنیم؟

استفاده از ابزار اطلاعات فضای هاست Disk Usage روشی کارآمد برای نظارت بر حساب های موجود و استفاده از  میزان حافظه در دسترس دیسک است. این ویژگی فضای هاست شما را اسکن می کند و نمایی گرافیکی از میزان استفاده حافظه دیسک را در اختیار شما قرار می دهد. پس برای اینکه اطلاعات مفیدی راجع به آن کسب نمایید، در ادامه با میزبان ۲۴ همراه باشید.

میزان استفاده از فضای هاست خود را مشاهده کنید، تحلیل آمار به شما اطلاعاتی را عرضه می کند که می توان از آنها جهت بهبود عملکرد سایت بهره ببرید. ابزار Disk Usage در سی پنل توانایی مشاهده فضای اشغال شده توسط دایرکتوری ها و پایگاه های حسابتان را می دهد. شما علاوه بر نمای گرافیکی می توانید دایرکتوری ها را بر اساس نام و فضای هاست مورد استفاده شده مرتب کنید.

همچنین آگاهی از میزان فضای اشغال شده در هاست، شما را در مدیریت دیسک یاری می کند. زیرا هنگامی که شما بدانید کدام دایرکتوی بزرگترین فایل ها را در خود جا داده است، می توان با استفاده از ابزار Disk Usage مسیر آن را یافت و به حذف فایل های غیر ضروری پرداخت.

برای دسترسی به این ویژگی، روی Disk Usage از بخش Files رابط کاربری سی پنل کلیک کنید.

 

در ادامه به بررسی تخصصی محیط اطلاعات فضای هاست Disk Usage می پردازیم، بنابراین از اینجای مطلب به بعد را به هیچ وجه از دست ندهید! مدیریت فضای دیسک در سی پنل دو جدول متداول دارد،که هر کدام را به صورت جداگانه برایتان شرح خواهیم داد:

جدول اول فضای هاست Disk Usage

اطلاعاتی درباره فضای دیسک مورد استفاده در پوشه های موجود در دایرکتوری اصلی و ویژگی های دیگری نظیر MySQL، فهرست های Mailing را در اختیارتان قرار می دهد. لطفا تصویر زیرا برای درک هرچه بهتر موضوع مشاهده کنید:

 

و اما جدول دوم Disk Usage …

ساختار دایرکتوری را نمایش می دهد که تمامی مسیرها، از جمله زیرشاخه های پنهان را نیز شامل می شود. در این جدول تمام دایرکتوری ها با میزان فضای اشغال شده در دو اندازه بایت (Bytes) و مگابایت (MB ) نمایش داده می شوند. شما با کلیک به روی هر کدام از مسیرها وارد آن بخش شده و قادر به ایجاد تغییرات در آن خواهید بود. اطلاعات مفیدی که در این جدول به شما نمایش داده می شود، می تواند مسیر فایل های حجیم را مشخص کند و در نهایت قابلیت اصلاح و ویرایش را در اختیارتان می گذارد.

این ویژگی بسیار مفیدی برای آگاهی از منابع مصرفی فضای هاست شماست که رابط کاربری سی پنل در اختیار شما قرار داده است. علاوه بر آن در این جدول قابلیت مرتب کردن دایرکتوری ها بر اساس میزان فضای استفاده شده Disk Usage و نام Name وجود دارد که این حاکی از انعطاف بالای سی پنل برای استفاده وبمستران می باشد.

 

سی پنل ابزارهای مفید مختلفی را در اختیار کاربرانش قرار داده که کار را برای مدیران وب آسان نموده است، این ویژگی را در تمامی بخش های آن می توان مشاهده نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...