آموزش نحوه ورود به کنترل پنل هاست سی پنل

در این مطلب نحوه ورود به کنترل پنل هاست cPanel آموزش داده می شود. از آنجا که روش های مختلفی برای دسترسی به سی پنل وجود دارد ما نیز کلیه روش های وارد شدن به هاست سی پنل را به شما خواهیم آموخت تا به سادگی بتوانید وب سایت و هاست خود را مدیریت کنید

چگونه وارد سی پنل شویم؟

برای ورود به cPanel می توانید از سه روش اقدام کنید: ورود به سی پنل به صورت مستقیم از طریق دامنه سایت – ورود به سی پنل از طریق ip سرور – ورود به cPanel از طریق ناحیه کاربری

 

۱- ورود به cPanel از طریق دامنه

جهت دسترسی به cPanel می بایست در انتهای دامنه خود cpanel/ و یا پورت ۲۰۸۳ یا ۲۰۸۲ وارد نمایید مانند زیر:

https://domain.com:/cpanel
https://domain.com:2083
http://domain.com:2082

(منظور از domain.com نام دامنه شماست و پورت ۲۰۸۳ جهت ورود امن با SSL به صورت https استفاده می شود و پورت ۲۰۸۲ جهت ورود معمولی به صورت http استفاده می گردد)

سپس صفحه لاگین سی پنل مانند تصویر زیر نمایش داده می شود:

 

در قسمت Username نام کاربری اکانت خود را وارد کنید.
در قسمت Password رمز عبور خود را وارد نمایید.
و بر روی دکمه Log in کلیک کنید.

(نام کاربری و پسورد برای ورود به سی پنل پس از خرید هاست توسط شرکت هاستینگ به ایمیل شما ارسال می گردد – اگر دریافت نکرده اید با پشتیبانی هاستینگ خود تماس بگیرید)

۲- ورود به cPanel از طریق ip سرور

چنانچه دامنه شما فعال نباشد و یا هنوز به هاست متصل نشده است می توانید توسط ip سرور وارد سی پنل شوید. (پس از خرید هاست ip سرور توسط شرکت هاستینگ برای شما ارسال می گردد)

مانند زیر: (منظور از Server-IP-Address همان آدرس آی پی سرور شماست)

https://Server-IP-Address/cpanel
https://Server-IP-Address:2083
http://Server-IP-Address:2082

سپس صفحه Login مانند تصویر بالا برای شما نمایش داده می شود، نام کاربری و پسورد را وارد کنید و بر روی دکمه Log in کلیک نمایید.

 

۳- ورود به cPanel از طریق ناحیه کاربری

برای ورود به سی پنل از ناحیه کاربری در ایران وب نیاز به وارد کردن یوزر و پسورد نیست و تنها از طریق محیط کاربری خود در پرتال ایران وب می توانید به راحتی هاست و دامین های خود را مدیریت کنید.

۱- ابتدا وارد ناحیه کاربری خود در میزبان ۲۴ شوید، پس از ورود از منوی “سرویس ها” مطابق تصویر زیر بروی “سرویس های من” کلیک نمایید تا لیست سرویس های شما نمایش داده شود.

۲- سپس مطابق تصویر زیر، روی سرویس موردنظرتان کلیک نمایید.

۳- در صفحه جدید از سمت راست صفحه روی گزینه “ورود به cPanel” کلیک کنید و یا از بخش میانبر های سریع روی آیتم موردنظر خود کلیک نمایید تا وارد سی پنل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...