فایل error_log در وردپرس چیست

شاید هنگام کار کردن با فایل و پوشه های wordpress با فایل Error Log داخل کنترل پنل مواجه شده باشید. یا شاید هم از سمت هاستینگ به شما پیامی با محتوای این که فایل Error_Log شما هارد دیسک ما را درگیر کرده است و باید که خطای قالب و افزونه های سایت خود را رفع کنید.

پس شما در ابتدا باید بدانید که فایل Error Log از کجا به وجود می آید. ما را دنبال کنید تا دلیل وجود فایل Error Log را بدانید.

فایل Error Log چیست؟

فایل error_log توسط هاستینگ شما به وجود می اید. هنگامی که فایل‌های php سایت شما (حالا چه قالب یا افزونه) دارای یک خطای هر چند کوچک  حتی در حد یک warning باشند، این ارور در فایل error_log ثبت می‌شود.

البته این را هم بدانید که گاهی اوقات حجم زیادی از فضای هاست شما را درگیر می کند. این موضوع باعث ایجاد خطاهای زیادی می شود و هروز به حجم این خطا ها بیشتر خواهد شد.

دلیل واضحی برای استفاده از فایل Error_Log در زمانی که یک وب سایت آنلاین و Stable دارید وجود ندارد.

در چه مواقعی بهتر است از فایل error_log استفاده کنیم!:

زمانی که قصد دارید قالب یا افزونه های WordPress خود را بروزرسانی کنید بهتر است که این گزینه فعال باشد. البته با فعال کردن این فایل می توانید خطاهای کوچک در برنامه نویسی سایتتان را ببینید. حتی در این فایل ثبت می شود که در کد نویسی شما قدیمی شده است و در نسخه بعدی PHP اجرا نخواهد شد.

چطور فایل error_log را فعال کنیم!:  

این فایل را باید هاستینگ شما از طریق فایل php.ini فعال کند. برای اینکه این فایل را فعال کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که با هاستینگ خود در ارتباط باشید. اگر خودتان مدیر هاستینگ یا سرور هستید وارد بخش php ini Editor شوید و در فایل php.ini قطعه کد زیر را به  on تغییر دهید:

log_errors =Off می باشد این قطعه کد را به log_errors = on تغییر دهید.

غیر فعال کردن فایل error_log در وردپرس!:

غیر فعال کردن فایل Error_Log در وردپرس بسیار ساده می باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد root هاستینگ شوید. و در فایل wp-config.php یک تغییر کوچک در کد ان انجام دهید:

;(error_reporting(0 این کد را بین کد های این فایل قرار دهید تا فایل Error_Log متوقف شود.

امیدواریم که از این مطلب بهره لازم را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...