WHM چیست و چه کاربردی دارد؟

تمامی سرورها جهت مدیریت و سرویس دهی نیاز به تعدادی نرم افزارهای مختلف دارند که هر کدام بنا بر ضرورت و کاربرد سرور، استفاده میگردند. WHM نیز از همین دست نرم افزارهاست که در خصوص ارائه میزبانی وب کاربر دارد. اگر دوست دارید بدانید WHM چیست و چه کاربردهای دیگری دارد ادامه این مطلب که به معرفی WHM پرداخته ایم را بخوانید.

WHM چیست؟

WHM یک کنترل پنل مدیریت سخت افزار سرور جهت ارائه میزبانی یا هاستینگ است که مدیر سرور و نمایندگان فروش هاست تنها کسانی هستند که به محیط آن درسترسی دارند به طور کلی WHM در سی پنل بوده و هر دو در اصل یک نرم افزار واحد محسوب می شوند. این نرم افزار بر روی سرور نصب می شود. و در به دو بخش تقسیم میگردد که سمت Whm برای مدیر سرور و سمت cpanel برای کاربران در دسترس قرار میگیرد.

توصیه می کنیم این مطلب را نیز از دست ندهید. هاست سی پنل یا دایرکت ادمین ؟

کار WHM چیست؟

به طور کلی تا اینجا به اختلاف بین سی پنل و WHM پی بردیم. در ادامه معرفی WHM باید عرض کنیم که WHM ابزار های قدرتمندی برای مدیریت و پشتیبانی از کسانی را دارد که سی پنل خود را دریافت کرده اند.

بعنوان مثال مدیر اصلی باید برای ایجاد حساب سی پنل برای مشتریان وارد حساب خود در WHM شود. و سپس با تقسیم منابع سخت افزاری مانند میزان فضای مورد نیاز کاربر، پهنای باند، تعداد دامنه قابل میزبانی، و انواع امکانات جانبی دیگر را تعیین و در قابل یک حساب سی پنل به کاربر تحویل نماید. البته مدیر سرور همه این کارها را هر بار انجام نمیدهد بلکه با یک بار تعریف کلی سرویس ها، و با استفاده از نرم افزارهای اتوماسیون ترتیبی اتخاذ میکند که اغلب این موارد بصورت خودکار انجام شود.

در مقابل کسانی که می خواهند یک سایت راه اندازی کنند و یک هاست خریداری کرده اند می توانند از طریق سی پنل خود هاست و امکانات آن را کنترل کنند و یا به انتخاب خود آن ها را تغییر دهند.

بدون شک WHM قدرتمندترین نرم افزار مدیریت هاستینگ است و از مزایای مهم آن امکان نصب بر روی سرورهای اختصاصی و سرور مجازی می باشد. ولی عیب بزرگ آن قیمت بالای لایسنس این نرم افزار محبوب بوده که البته به نسبت امنیت بالایی که دارد، مدیران بدون هیچگونه تعللی آن را روی سرور نصب می کنند.

امیدواریم با این توضیحاتی که در خصوص معرفی WHM خدمتتان ارائه شد، توانسته باشیم پاسخ گوشه ای از سوالاتتان را داده باشیم. اگر سوال بیشتری در این خصوص دارید، از بخش کامنت های همین قسمت می توانید مطرح نمایید.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم  را برده و برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...